Online Mobiliteitscentrum

Het door Numarketing ontwikkelde Online Mobiliteitscentrum (OMC) geeft volledige ondersteuning van het bedrijfsproces in een mobiliteitscentrum. Een succesvolle eerste implementatie is sinds januari 2010 in werking bij de Universiteit van Utrecht ter ondersteuning van outplacement-trajecten.

Dankzij het OMC kan het mobiliteitscentrum van de Universiteit met slechts 3.5 FTE (inclusief back-office) meer dan 1000 kandidaten begeleiden. Van deze kandidaten zijn er in de eerste 2 jaar meer dan 500 geholpen aan een nieuwe baan.

Door de succesvolle wijze waarop het OMC het mobiliteitscentrum ondersteunt heeft de UU in het eerste twee jaar meer dan €14 mln bespaard ten opzichte van de conventionele aanpak.

Het OMC is uitermate geschikt voor alle organisaties die hun mobiliteit kostenbesparend willen aanpakken. De configuratie is eenvoudig toe te snijden op de organisatie, waardoor aanloopkosten minimaal zijn. Doordat het systeem als service (SaaS) aangeboden wordt, zijn de operationele kosten overzichtelijk.

Het Online Mobiliteitscentrum voor de verschillende partijen:

  • Voor de loopbaanbegeleider

    De loopbaanbegeleiders hebben meer tijd voor persoonlijke aandacht voor de kandidaat (nagenoeg geen administratie)
    • Gesprekken agenda
    • Toegang tot de kandidaten dossiers
    • Direct communiceren met de kandidaten
    • Inzicht in eigen prestaties
    • Inzicht in prestaties kandidaten
    • Automatische herinnering indien traject niet goed loopt of gegevens mist
    • Automatische herinnering van gesprekken met kandidaten
    • Financieel overzicht van eigen workload
  • Voor het management

    Het management kan op elk gewenst moment de performance en financiële gegevens inzien
    • Management rapporten
      • Real-time financieel overzicht
      • Inzicht in prestaties Loopbaanbegeleiders
      • Inzicht in prestaties Kandidaten
      • Inzicht in prestaties Backoffice medewerkers
    • Toegang tot de kandidaten dossiers
    • Overzicht van gesprekken, trainingen en sollicitatie activiteiten
    • Mogelijkheid om alle gegevens te exporteren
    • Automatische waarschuwing indien een traject niet goed loopt
  • Voor de teamleider

    De teamleider heeft realtime inzicht in de werkdruk en prestaties van de loopbaanbegeleiders
    • Real-time rapportage
      • Overzicht werkdruk loopbaanbegeleiders
      • Overzicht prestaties loopbaanbegeleiders
      • Financieel overzicht
    • Toegang tot de kandidaten dossiers
    • Voortgang van gesprekken en workshops
    • Mogelijkheid om alle gegevens te exporteren
    • Automatische waarschuwing indien een traject niet goed loopt
  • Voor de kandidaat

    De kandidaat heeft overal toegang tot zijn gegevens, formulieren en direct contact met de loopbaanbegeleider
    • Online formulieren invullen
    • Online sollicitatie administratie
    • Bestanden uploaden (CV en dergelijke)
    • Toegang tot het eigen dossier
    • Correctie eigen gegevens
    • Overzicht van gesprekken en trainingen
    • Direct communiceren met de loopbaanbegeleider

Voordelen van het Online Mobiliteitscentrum:

  • Gebruiksvriendelijk

    • Eenvoudig (KISS)
    • Snel gegevens invullen
    • Direct overzicht in de dossiers van de kandidaten

  • Toegankelijk

    • Geen cursus of draaiboek nodig
    • Web-based, in de browser, dus geen speciale software nodig en werkt op iedere pc, mac, tablet en smartphone

  • Besparing in tijd

    • Nagenoeg geen administratie, dus meer tijd over voor de kandidaat
    • Onderdelen van het proces verlopen automatisch

  • Besparing in FTE's

    • Loopbaanbegeleiders kunnen gemiddeld 100 fte begeleiden
    • Verantwoordelijkheden verdelen over gebruikersgroepen
      • mogelijkheid om verantwoordelijkheden / taken bij de kandidaten neer te leggen

  • Besparing in kosten

    • Minder tijd / FTE's nodig voor het proces
    • SaaS, dus doet minder beroep op de eigen systemen en het beheer daarvan

  • Overzicht gegevens

    • Iedereen heeft dezelfde data op één plek
    • Documenten staan op één plek en kan door iedereen worden aangevuld
    • Transparantie
      • iedereen weet waar hij/zij aan toe is
      • iedere gebruikersgroep kan realtime haar gegevens inzien
      • rapportage voor opdrachtgevers en management
      • export functie van de voor de gebruikersgroep relevante data
    • Gegevens worden automatisch geanaliseerd op ontbrekende zaken, waarna de juiste partij wordt gewaarschuwd